• “Door Omroep Gelderland is CNV Vakmensen nu zichtbaar in de regio” “Door Omroep Gelderland is CNV Vakmensen nu zichtbaar in de regio” “Door Omroep Gelderland is CNV Vakmensen nu zichtbaar in de regio”

    “Door Omroep Gelderland is CNV Vakmensen nu zichtbaar in de regio”

 

Dichtbij mensen in de regio komen, zonder fysiek met hen om tafel te zitten. Dat was de uitdaging van vakbond CNV Vakmensen eind 2020. Daarom schakelden ze Omroep Gelderland Reclame in. Want met radio- en tv- en online-reclame kom je tóch bij de mensen thuis! Wij spraken over deze samenwerking met Willem Kruithof: bestuurder (en al meer dan 25 jaar werkzaam) bij het CNV.

Willem: “Bij CNV Vakmensen staan we voor een rechtvaardige samenleving, waarin iedereen meedoet. We geven bijvoorbeeld uitleg over ingewikkelde termen op je loonstrook of informeren over je rechten en plichten op de werkvloer tijdens de coronacrisis. Voor alle vragen rondom werk en inkomen kun je bij ons terecht. Zeker ook op dit moment kan dat nuttig zijn, omdat mensen juist nu veel vragen hebben over hun baan of toekomst. We zijn er voor bijna alle sectoren. Zelf richt ik mij op onder andere kappers, dierentuinen en textielverzorging. Lekker afwisselend!”

Lees verder na de afbeelding

Samen brainstormen
“Omdat we graag zichtbaarder willen zijn in de regio spraken we af met Omroep Gelderland Reclame (OGR). De laatste tijd verloopt bijna al ons contact telefonisch en we willen juist laten zíen dat we er voor de mensen zijn. Bij OGR werden we door Martijn ontvangen met een lekkere kop koffie, waarna we van start gingen met een brainstorm over een goede campagne. Samen dachten we na over welke teksten we de huiskamers in wilden sturen, wat de opzet van de campagne moest worden en hoe we deze wilden vormgeven binnen onze organisatie.”

Meedenken en snel schakelen
“Martijn en ik begrepen elkaar direct. Hij dacht met ons mee, onder andere door ons de HART voor Gelderse ondernemers-actie aan te bieden. We schakelden snel, leverden onze foto’s aan en snel daarna had de mediapartner van OGR een mooie tv- en radiospot gecreëerd. Ook werden er online banners gemaakt. Alle uitingen zien er professioneel uit én brengen duidelijk onze boodschap over. We hebben er zowel in- als extern leuke reacties op gekregen en de banners genereerden bovengemiddelde traffic naar onze website. Daar zijn we erg bij mee!”

Lees verder na de commercial 

Webinars en win-actie
“In deze campagne verwijzen we door naar onze website. We vinden regie op je eigen loopbaan en scholing belangrijk, daarom bieden we webinars over onderwerpen die volgens ons relevant zijn. Denk aan werkgeluk, mantelzorg, pensioen en praktische tips voor het omgaan met geld. Ook hadden we een win-actie georganiseerd, deze liep tot en met 31 december 2020. We merken dat – onder meer door de commercials – mensen volop deelnemen aan onze activiteiten.”

Wil je ook (een van) de webinars volgen? Dat kan! Ga naar https://www.cnvvakmensen.nl/campagne/gld. Of wil je net als Willem samen brainstormen over een mooie campagne? Neem dan contact met ons op.

Bron foto's: CNV Vakmensen

  • Deel dit artikel
Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website. Lees meer