• 4 Goede redenen om te kiezen voor een campagne met lange looptijd 4 Goede redenen om te kiezen voor een campagne met lange looptijd 4 Goede redenen om te kiezen voor een campagne met lange looptijd

    4 Goede redenen om te kiezen voor een campagne met lange looptijd

 

In het reclamevak valt er veel te kiezen. Ga je bijvoorbeeld voor een radio- of tv-commercial? Of voor online advertenties? Welk beeld gebruik je? En welke stem past daarbij? Een andere belangrijke vraag die je moet beantwoorden is: hoe lang wil je dat de reclame-uitingen zichtbaar zijn? Ga je voor een kort- of juist langdurende campagne? Dat ligt helemaal aan je wens én doel. Wij geven je vier goede redenen om voor een campagne met lange looptijd te kiezen.

  1. Je wilt je merk onder de aandacht brengen én houden

Het doel van je campagne is branding. Je wilt naamsbekendheid opbouwen en gezien worden door je doelgroep. Een langdurende campagne matcht daar perfect bij. Door je boodschap over een langere periode continu aan je doelgroep te vertellen, zonder concrete call-to-action, blijft je merk hangen en bouw je vertrouwen op bij je doelgroep.

  1. Door het jaar heen wil je verschillende boodschappen vertellen

Heb je door het jaar verschillende acties? Bijvoorbeeld met Kerst, Pasen of met koopzondagen? Kies dan voor één reclamecampagne met verschillende spots. Of één hoofdspot met verschillende tag-ons, waarin je een bepaalde actie naar voren laat komen. Zo ben je heel het jaar met een vaste frequentie zichtbaar bij je doelgroep ( = vertrouwen opbouwen), waardoor ze ook aan je denken bij de verschillende acties.

  1. Je gaat voor een cross-mediale campagne

Een campagne op tv-, radio en online? Da’s een goed idee. Je versterkt namelijk je boodschap enorm door ‘m op verschillende kanalen uit te zenden. Het is goed om hierbij voor een campagne met een langere looptijd te kiezen, omdat het vaak even duurt voordat je doelgroep meerdere uitingen heeft gezien. Iemand ziet je reclame op tv, hoort je naam op de radio en klikt vervolgens op je banner, omdat hij je vertrouwt door de vorige reclames. Winst!

  1. Je bespaart tijd (en geld)

Het spreekt voor zich dat je veel tijd en geld bespaart als je kiest voor een lange campagne. Je hoeft maar één keer een idee te bedenken en een campagne in elkaar te zetten. Ook al worden het verschillende spots, je kunt ze alsnog allemaal tegelijk produceren. Ben je helemaal klaar voor de rest van het jaar!

Genoeg redenen dus, om te kiezen voor een campagne met lange looptijd. Voor een korte-campagne zijn daarnaast ook goede argumenten te noemen. Welke dat zijn? Houd daarvoor onze site en socials in de gaten, binnenkort vertellen we je hier meer over.

Benieuwd welke campagne het beste bij jou past? Of wil je een lang- of kortdurende campagne creëren en plannen? Neem dan contact op met onze accountmanagers. Zij staan voor je klaar met vrijblijvend advies. 

  • Deel dit artikel
Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website. Lees meer