• Wat is een pre-roll en wanneer gebruik je deze advertentievorm? Wat is een pre-roll en wanneer gebruik je deze advertentievorm? Wat is een pre-roll en wanneer gebruik je deze advertentievorm?

    Wat is een pre-roll en wanneer gebruik je deze advertentievorm?

 

Misschien heb je nog nooit van een pre-roll gehoord. Maar je hebt er zeker al ooit één (of heel veel) gezien! Het is een veelvoorkomende advertentievorm, die veel verschillende opties en voordelen biedt. Nieuwsgierig geworden naar de pre-roll en hoe je jouw doelgroep daarmee het beste kunt bereiken? Lees dan snel onderstaande punten door.

Wat is een pre-roll?
Kort en krachtig: een video-advertentie die automatisch wordt afgespeeld, voordat je uitgekozen video van start gaat. Zo zie je bijvoorbeeld eerst een reclame van de regionale kledingzaak of dierentuin in jouw provincie, voordat je een aflevering van De Week van Gelderland bekijkt. Zo’n pre-roll zetten we bijvoorbeeld in bij nieuwsberichten op www.omroepgelderland.nl of dus bij programma’s via Uitzending Gemist.

  1. Stem ‘m af op jouw doelgroep

Een groot voordeel van een pre-roll: je bereikt gemakkelijk een selectieve groep mensen, doordat je je campagne kunt afstemmen op jouw doelgroep. Oftewel: je kunt targetten (afstemmen) op locatie, datum en tijd. Zo kun je je commercial bijvoorbeeld alleen laten zien aan mensen in regio Arnhem, van 10 t/m 20 april, van 18.00 tot 23.00 uur.

Daarnaast kun je kiezen of je de advertentie wil laten zien op de website, tablet, telefoon of een mix daarvan. Ook kun je instellen hoe vaak één unieke persoon de advertentie te zien krijgt. Zo voorkom je dat de aandacht voor de reclame verslapt, omdat iemand ‘m al dertien keer heeft gezien.

Lees verder na de afbeelding.

  1. Storytelling

In een video-reclame kun je perfect een verhaal vertellen. Met het juiste beeld en geluid kun je écht een gevoel overbrengen naar je ideale klant. En dat is precies wat hen gaat aanzetten tot het kopen van jouw product of dienst. Om jouw verhaal (storytelling) te ondersteunen, kun je daarbij andere middelen zoals tv- of radioreclame inzetten. Door zo’n cross-mediale campagne weet je zeker dat je boodschap overkomt bij jouw doelgroep.

  1. Meten hoe je pre-roll scoort

Misschien wel het allergrootste pluspunt is dat je exact kunt meten hoe je pre-roll presteert. We meten de click through rate: het aantal mensen dat via de pre-roll heeft doorgeklikt naar je website. En heb je een dienst als Google Analytics aan je site gekoppeld? Dan kun je ook meten wat die websitebezoeker vervolgens heeft gedaan. Heeft diegene meerdere pagina’s bekeken? Het winkelmandje gevuld of een product besteld? Alles is meetbaar!

  1. Gefocust naar jouw website

Mensen bekijken jouw video-reclame met volle focus, omdat er maar één advertentie wordt afgespeeld voor de video. En is de kijker geïnteresseerd in jouw product of dienst? Dan hoeft diegene geen link meer in te typen of de laptop erbij te pakken. Want hij of zij is slechts één klik verwijderd van jouw website! Zorg daarom altijd voor een goede landingspagina, waar je de bezoeker meer informatie geeft, overtuigt en verleidt tot het doen van een aankoop.

Meer informatie? We helpen je van A tot Z
Twijfel je nog of deze manier van adverteren bij jou past? Wil je weten met hoeveel impressies je het optimale resultaat bereikt? Of ben je benieuwd hoe je zo’n video maakt? Neem dan contact op met één van onze accountmanagers. Zij nemen je mee in het complete plaatje: van het maken van een goede pre-roll tot aan het evalueren van de resultaten.

Laat hier je gegevens achter en wij nemen snel contact met je op (meestal al binnen één werkdag).

Interessant? Deel dit artikel!

  • Deel dit artikel
Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website. Lees meer